Praca w biurze zarządu, czy w sekretariacie bardzo często jest zróżnicowana pod względem ilości wykonywanych czynności. Są momenty kiedy nic się nie dzieje szczególnego, ale są i takie kiedy 10 osób naraz zleca zadania, w tym samym czasie. Praca na tym stanowisku jest jak sinusoida, bo albo...czytaj więcej » |
|
Dostawca usług tłumaczeniowych potrzebny od zaraz? Warto mimo wszystko poświęcić nieco więcej czasu niż dosłownie kilka minut, aby dobrze wybrać biuro tłumaczeń, któremu powierzymy przekład swoich treści. Jest to bowiem decyzja ze wszech miar strategiczna – niedopracowana językowo strona...czytaj więcej » |
|
W wielu firmach obowiązuje forma zwracania się do innych per „ty”, ale również w wielu innych firmach obowiązuje mówienie per „pan”, „pani”, „państwo”. Należy zawsze dostosować się do zwyczaju panującego w danej firmie, ale kiedy nie mamy pewności, jak się zwrócić do kogoś, lepiej użyć...czytaj więcej » |
|
Okazja do przemówień w większym gronie współpracowników, gości lub klientów w zawodzie asystentki może zdarzać się dosyć często. Jako prawej ręce szefa mogą być ci powierzone obowiązki nadzorowania prawidłowego przebiegu lub poprowadzenia zebrania czy konferencji. Wtedy zajmiesz się...czytaj więcej » |
|
Słuchanie jest ważną umiejętnością, dzięki której możemy zachować dobre kontakty z innymi ludźmi oraz możemy ich lepiej zrozumieć. To czy rozmówca nas słucha możemy łatwo dostrzec, poczuć i usłyszeć poprzez jego odpowiednie zachowanie i wtrącane w trakcie rozmowy słowa. Starajmy się być...czytaj więcej » |
|
Wszędobylski internet i zestawy programów projektowane tak, aby mogły pracować na każdej maszynie z zainstalowaną przeglądarką internetową najprawdopodobniej staną się normą w niedalekiej przyszłości. Tak samo jak nie zastanawiamy się, w jaki sposób użyć długopisu, papieru czy koperty – w...czytaj więcej » |
|
Komputer osobisty, wraz z systemem operacyjnym oraz programami, to najbardziej uniwersalne narzędzie pracy biurowej. Najbardziej uniwersalne, ale za sprawą oprogramowania także bardzo wyspecjalizowane. Jak bezpiecznie i efektywnie używać tej wszechstronnej maszyny biurowej? Spróbujmy w...czytaj więcej » |
|
Czy to w ogóle możliwe, aby pracownicy pokochali swoje biuro? Otóż każdy pracodawca może mieć na to znaczący wpływ. Jak to zrobić? Okazuje się, że najprostsze i najbardziej oczywiste rozwiązania są zawsze najlepsze. I mimo, że każda firma jest inna, to bez względu na wykonywaną profesję,...czytaj więcej » |
|
Pozornie tylko, tytuł tego artykułu jest zaskakujący. Skoro bowiem piszę do kogoś maila, to oczywistym jest, że chcę aby ten, go przeczytał. To prawda. Na poziomie naszego widzenia sprawy wszystko i owszem może wydawać się proste. Czy jednak już tak jest w postrzeganiu sprawy przez adresata...czytaj więcej » |
|
Papierowa korespondencja – listy, zaproszenia, faktury, oferty, wezwania do zapłaty to przykłady działalności pozornie eliminowanej dziś przez usługi elektroniczne. Pozornie, bo praktyka w każdym sekretariacie, dziale marketingu czy sprzedaży pokazuje, jak ważnym ciągle sposobem dotarcia do...czytaj więcej » |
|